Westtoer

Voor deze campagne met Westtoer lanceerden we een campagne om de Belgische kust te promoten, Westtoer onder de aandacht te brengen en verschillende activiteiten te tonen.

OBJECTIEF: Bewustzijn 

DOELGROEP: M/V 18-50, Wallonië & Vlaanderen, jongeren, families

LOCATIE: België 

TIMING: zomer /herfst  2022 

FORMATEN: IG story, IG reel, IG post

Our solution

PLATFORM
We kozen voor het platform Instagram vanwege de uitgebreide inhoudsmogelijkheden (stories, posts, reels) en de leeftijdsgroep van het doelpubliek (18-50 jaar).

4 INFLUENCERS
Om het publiek uit het Franse deel van België te bereiken, selecteerden we influencers uit Wallonië en Brussel. Het doel was om de Belgische kust te promoten bij de Franstaligen.
INSTAGRAM REELS
Het meest trendy formaat dat het mogelijk maakt de inhoud gemakkelijk te consumeren en binnen enkele seconden een bericht te ontvangen.

INSTAGRAM STORIES
Aankondiging van het vertrek naar de Belgische kust, delen van de hoogtepunten van het bezoek aan West-Vlaanderen en feedback geven over de ervaring - delen van indrukken en gevoelens na het bezoek.

INSTAGRAM POST
Het delen van de hoogtepunten van de reis. Het belichten van de activiteiten die tijdens de reis zijn uitgevoerd. En ook het delen van praktische informatie over het verblijf in West-Vlaanderen.

Channels

Let's talk facts

The results

BEREIK
We hebben tot nu toe een uitzonderlijk goed bereik bereikt (188 000 mensen) voor de twee golven met slechts 4 influencers.

INTERACTIES
Deze campagne registreerde een groot aantal interacties. De vermelding "de.kust" en de #lelittoral, #PrachtigePlaatsen" werden 503 keer aangeklikt. Dit toont aan dat de respectieve doelgroepen geïnteresseerd waren in de inhoud en de door de influencer gepresenteerde content.

KIJKPERCENTAGE
Het ‘kijkpercentage’ geeft het percentage mensen aan die de hele stories bekijken. Hier haalden we met onze 4 influencers een bovengemiddeld percentage (17%) in vergelijking met het gemiddelde (7,2%). Dit geeft aan dat het publiek meer wil weten en geïnteresseerd is in de inhoud.

CONTENT
De geleverde inhoud verschilt van influencer tot influencer, en dat is juist een sterke troef. 
De influencers zelf zouden deze activiteiten niet uit zichzelf hebben gedaan, en zijn blij met de ontdekkingen, en nieuwe ervaringen.



 

 

The process

How did we do it?

VERTEL ME DAT JE EEN GEWELDIGE TIJD HEBT ZONDER ME TE VERTELLEN DAT JE EEN GEWELDIGE TIJD HEBT...
Online & Offline ervaring

IInfluencers gingen naar de belgische kust en probeerden tijdens hun verblijf verschillende thematische activiteiten uit:
Nostalgie: (een dierbaar moment herbeleven dat zich voordeed toen ze jonger waren). 
Natuur & rust: op zoek naar land en frisse lucht. De zoektocht naar rust en stilte (bijv. voor yoga). 
Kunst/architectuur: Het ontdekken van hedendaagse kunstenaars, straatkunst, etc. 
Vitamin 'sea': zwemmen, producten uit de zee proberen.  
Sportieve activiteit: watersporten, vliegeren, paardrijden op het strand. 
Ze spraken over hun verblijf en presenteerden de activiteiten die ze bij hun volgers deden

België

Koningsstraat, 100
1000 Brussel
België

Frankrijk

Efluenz
Pl. du Général de Gaulle, 8
59000 Lille
France

Contact