Sparkoh

Voor deze campagne is het doel om Sparkoh! (Zomer en Herfst) en de nieuwe tentoonstellingen ervan in de schijnwerpers te zetten.

OBJECTIEF: De aandacht vestigen op Sparkoh! (zomer en herfst) en haar nieuwe tentoonstellingen

DOELGROEP: Ouders met kinderen van 3 tot 16 jaar, Liefhebbers van vrije tijd en activiteiten

LOCATIE: België

TIMING: Juni- juli & october - november 2023

FORMATS: IG story & IG reel

Our solution

PLATFORMS ( INSTAGRAM)

We hebben voor Instagram gekozen vanwege de uitgebreide mogelijkheden voor content.

6 INFLUENCERS ( 2 NANO, 3 MICRO, 1 MID-TIER ) 

Om het publiek in heel België te bereiken, hebben we gekozen voor influencers die in België wonen en een focus hebben op gezinsgerelateerde content.

INSTAGRAM REELS
Het meest trendy formaat waarmee je content gemakkelijk kunt consumeren en binnen enkele seconden een boodschap ontvangt. Leuke maar informatieve content over het wetenschapspark Sparkoh.

INSTAGRAM STORIES

Deling van informatie over Sparkoh, een hoog niveau van interactie met hun publiek. Vragen, peilingen over de ervaringen die influencers hebben gehad.


 

Channels

Let's talk facts

De resultaten

KIJKPERCENTAGE

Het kijkpercentage geeft het percentage mensen aan die de hele stories bekijken. Hier behaalden we een geweldig percentage (19,6%) met onze influencers in vergelijking met het gemiddelde (7,2%). Dit geeft aan dat het publiek meer wil weten en geïnteresseerd is in de content, ook dat het algoritme goed was!

ENGAGEMENT
Alle drie onze engagement indicatoren liggen op of boven de nationale gemiddelden. De campagne registreerde namelijk een engagement percentage van 8,3% (gemiddelde: 2-3%) en een engagement percentage "on reach" van 15,5%.

TOEGEVOEGDE CONTENT

The influencers made 64 more stories than expected. This shows that they were really interested in the product.

 

KIJKPERCENTAGE STORY

19,6%

ENGAGEMENT PERCENTAGE

8,3%

BEREIK

173 103
The process

Hoe hebben we dat gedaan?

De influencers hebben een uitgebreide campagne gevoerd voor Sparkoh, een wetenschapspark, via hun Instagram-verhalen en -reels. Ze deelden exclusieve uitnodigingen voor een gezinsexploratie van Sparkoh, waarbij verschillende experimenten, de lay-out van het park en de levendige sfeer werden getoond. De inhoud was afgestemd op het verschaffen van praktische inzichten vanuit het perspectief van een kind.

In hun Instagram-reel vatsten ze de hoogtepunten van hun bezoek samen en betrokken hun community via peilingen over de avonturen van hun kinderen. De influencers organiseerden ook een wedstrijd waarbij volgers Sparkoh-tickets, een maaltijd en een goodiebag konden winnen door foto's te plaatsen die hun dag in het park vastlegden.

Over het geheel genomen hebben de influencers hun publiek enthousiast aangemoedigd om Sparkoh te verkennen, waardoor opwinding en anticipatie werden opgewekt bij hun volgers.

België

Koningsstraat, 100
1000 Brussel
België

Frankrijk

Efluenz
Pl. du Général de Gaulle, 8
59000 Lille
France

Contact