Sparkoh
Voor deze campagne is het doel om Sparkoh! (Zomer en Herfst) en de nieuwe tentoonstellingen ervan in de schijnwerpers te zetten.
OBJECTIEF: De aandacht vestigen op Sparkoh! (zomer en herfst) en haar nieuwe tentoonstellingen
DOELGROEP: Ouders met kinderen van 3 tot 16 jaar, Liefhebbers van vrije tijd en activiteiten
LOCATIE: België
TIMING: Juni- juli & october - november 2023
FORMATS: IG story & IG reel
Our solution
PLATFORMS ( INSTAGRAM)
We hebben voor Instagram gekozen vanwege de uitgebreide mogelijkheden voor content.
6 INFLUENCERS ( 2 NANO, 3 MICRO, 1 MID-TIER )
Om het publiek in heel België te bereiken, hebben we gekozen voor influencers die in België wonen en een focus hebben op gezinsgerelateerde content.
INSTAGRAM REELS
Het meest trendy formaat waarmee je content gemakkelijk kunt consumeren en binnen enkele seconden een boodschap ontvangt. Leuke maar informatieve content over het wetenschapspark Sparkoh.
INSTAGRAM STORIES
Deling van informatie over Sparkoh, een hoog niveau van interactie met hun publiek. Vragen, peilingen over de ervaringen die influencers hebben gehad.
Channels
Let's talk facts
De resultaten
KIJKPERCENTAGE
Het kijkpercentage geeft het percentage mensen aan die de hele stories bekijken. Hier behaalden we een geweldig percentage (19,6%) met onze influencers in vergelijking met het gemiddelde (7,2%). Dit geeft aan dat het publiek meer wil weten en geïnteresseerd is in de content, ook dat het algoritme goed was!
ENGAGEMENT
Alle drie onze engagement indicatoren liggen op of boven de nationale gemiddelden. De campagne registreerde namelijk een engagement percentage van 8,3% (gemiddelde: 2-3%) en een engagement percentage "on reach" van 15,5%.
TOEGEVOEGDE CONTENT
The influencers made 64 more stories than expected. This shows that they were really interested in the product.
KIJKPERCENTAGE STORY
ENGAGEMENT PERCENTAGE
BEREIK
The process
Hoe hebben we dat gedaan?
De influencers hebben een uitgebreide campagne gevoerd voor Sparkoh, een wetenschapspark, via hun Instagram-verhalen en -reels. Ze deelden exclusieve uitnodigingen voor een gezinsexploratie van Sparkoh, waarbij verschillende experimenten, de lay-out van het park en de levendige sfeer werden getoond. De inhoud was afgestemd op het verschaffen van praktische inzichten vanuit het perspectief van een kind.
In hun Instagram-reel vatsten ze de hoogtepunten van hun bezoek samen en betrokken hun community via peilingen over de avonturen van hun kinderen. De influencers organiseerden ook een wedstrijd waarbij volgers Sparkoh-tickets, een maaltijd en een goodiebag konden winnen door foto's te plaatsen die hun dag in het park vastlegden.
Over het geheel genomen hebben de influencers hun publiek enthousiast aangemoedigd om Sparkoh te verkennen, waardoor opwinding en anticipatie werden opgewekt bij hun volgers.