McCain Chef Fries

Voor deze campagne ging Efluenz een samenwerking aan met McCain Chef Fries! Onze influencers kregen de kans om de McCain Chef Frites te testen en indruk te maken op hun gasten met een verrassend lekker gerecht.

DOEL: Bewustzijn en engagement creëren voor de McCain Chef Frites

DOELGROEP: F 25-50, BE/NL, Online Klanten

LOCATIE: België 

TIMING: oktober/november 2022

FORMATEN: IG story, IG reel, IG post
 

 

 

 

 

 

 

Our solution

INSTAGRAM
We kozen voor het platform Instagram vanwege de uitgebreide mogelijkheden om content te maken (stories, posts, reels) en de leeftijdsgroep van het doelpubliek (25-50 jaar).

8 INFLUENCERS
Om het juiste publiek uit België te bereiken, selecteerden we influencers die bij het doel pasten.

INSTAGRAM REELS

Het meest trendy formaat dat het mogelijk maakt de inhoud gemakkelijk te consumeren en binnen enkele seconden een bericht te ontvangen. Influencers deelden een leuke en creatieve kookvideo over hoe je Chef Frieten bereidt.

INSTAGRAM STORIES
Influencers deelden met hun publiek de geweldige diner ervaring die zij voor hun gast met McCain Chef Frites hadden bereid.

INSTAGRAM POST
Ze deelden een carrouselpost waarin ze hun kookproces als chefkok lieten zien dankzij Chef Frieten.




 

Channels

Let's talk facts

De resultaten

AWARENESS OBJECTIVE 
The goal of the campaign (brand awareness) was achieved by obtaining a good reach of  113 704.

ENGAGEMENT OBJECTIVE
Our three engagement indicators are better than the national averages. Indeed, the campaign recorded an engagement rate of 3.4% (average: 2-3%), an "on reach" engagement rate of 14,2% (average: 11%) and an overall "reach rate" of 29,6% (average = 20-27%).

VIEW RATE
The "view rate" indicates the percentage of people who watch the whole story. Here, with our 8  influencers we reached a great percentage (10.1%!) when compared to the average (7.2%). This indicates that the audience wants to know more and is interested in the content. 

INTERACTIONS
The campaign registered a large number of interactions.  The mention @mccainbe  and the links were clicked more than 300  times.  This shows that the respective audiences were interested in the content and in the Mccain Chef Frites proposed by the influencer. 

 

 

 

Reach

135 508

Actions Taken

909

Reach on Followers

47,9%
Het proces

Hoe hebben we het gedaan?

Influencers had the opportunity to test out the McCain Chef Frites and impress their guests with a surprisingly delicious dish. They prepared a dish with McCain Chef Frites as the main product and portrayed their personal version of being a cooking chef at home. They shared that the best part of being a chef is to cook McCain Chef Frites. Influencers talked about the the USP’s (crispness, new cut, tri-cook method, nutriscore A) and shared a taste test of their dish. 

The idea was to highlight that anybody can be a chef thanks to McCain Chef Frites.

 

 

België

Koningsstraat, 100
1000 Brussel
België

Frankrijk

Efluenz
Pl. du Général de Gaulle, 8
59000 Lille
France