Livenation: Sam Smith

Voor deze campagne werkte Efluenz samen met Livenation om de aankomende tour van Sam Smith te promoten. Onze influencers kondigden de kaartverkoop voor de nieuwe tour van Sam Smith aan: 'Gloria'.

OBJECTIEF: Naamsbekendheid + toename verkeer naar kaartverkoop

DOELGROEP:V/M 18-35 jaar
Concert bezoekers, fans van Sam Smith, LGBTQIA+ gemeenschap

TIMING: nov - dec 2022

FORMATS: IG Story

 

Our solution

We hebben Instagram gebruikt als belangrijkste platform voor deze campagne omdat het de interactie met de gemeenschap makkelijker maakt en door het toevoegen van IG story functie voor interacties zoals een poll, vraag of enquête. De influencer heeft zijn gemeenschap betrokken wat zal leiden tot meer verkeer naar de kaartverkoop.

INFLUENCERS SELECTION
De belangrijkste criteria waren influencers die van Sam Smith houden en een gemeenschap hebben die overeenkomt met het publiek van Sam Smith. We zochten lifestyleprofielen met artistieke vibes en ook een LGBTQ+ gemeenschap.

INSTAGRAM STORIES
Influencers gebruikten instagram stories om het nummer Unholy van Sam Smith onder de aandacht te brengen. Ze gebruikten ook de linkfunctie om verkeer naar de website te brengen vanuit de kaartverkoop .

 


 

Channels

Let's talk facts

The results

OBJECTIEF
Het doel van de campagne (naamsbekendheid en kaartverkoop) werd bereikt met een indrukwekkend aantal van 56.631 voor het bereik.

CONTENT
De door onze 7 influencers voorgestelde inhoud was zeer kwalitatief.  Ze informeerden hun publiek over hun liefde voor Sam Smith en over het komende concert. De selectie van influencers was kwalitatief en relevant voor deze campagne.

KIJKPERCENTAGE
De inhoud van de influencer was zeer authentiek en van hoge kwaliteit. Het kijkpercentage van de verhalen (11,1%) is hoger dan het wereldwijde gemiddelde (7,2%).

 

The process

How did we do it?

Voor deze campagne hebben onze influencers de kaartverkoop voor de nieuwe Sam Smith tour aangekondigd: 'Gloria'. Ze hebben voor teasing gezorgd en hebben erover gecommuniceerd in hun stories. Ze hebben ook de betrokkenheid bij hun publiek vergroot door meerdere interactiefuncties toe te voegen en spanning te creëren rond de kaartverkoop voor het concert. 

Om meer opwinding rond de komende tournee te creëren, hebben onze influencers hun innerlijke god/godin in hen uitgedrukt die de esthetiek en vibe van dit nieuwe door Sam Smith ingestelde tijdperk vertaalde. We hebben onze influencers gevraagd om te delen wat de nieuwste muziek van Sam Smith bij hen opriep: ze konden zich verkleden als god/godin, hun standpunt over het nummer UNHOLY delen, enz. Via deze content hebben ze hun publiek gevraagd om ook de god/godin in hen te uiten en dit te delen op hun sociale media.


 

 

België

Koningsstraat, 100
1000 Brussel
België

Frankrijk

Efluenz
Pl. du Général de Gaulle, 8
59000 Lille
France