Lilliputiens
Voor deze campagne, de doelstellingen zijn meer bekendheid geven aan Lilliputiens, verhogen van de conversie op hun website & IG pagina en betrokkenheid creëren
OBJECTIEF: De bekendheid van Lilliputiens vergroten en de conversie op de website en IG van Lilliputiens verhogen
DOELGROEP: 25 jaar en +, Jonge volwassenen, gezonde levensstijl, ouders, familie...
LOCATIE: België - In Frankrijk gevestigd
TIMING: mei - dec 2022
FORMATS: IG story & IG post
Our solution
PLATFORMS
We hebben Instagram gebruikt als belangrijkste platform voor deze campagne omdat het de interactie met de gemeenschap gemakkelijker maakt en door het toevoegen van IG story functie voor interacties zoals poll, vraag of enquête. De influencer heeft zijn gemeenschap erbij betrokken, wat zal leiden tot meer verkeer naar de website en de IG-pagina van Lilliputiens.
14 INFLUENCERS
De belangrijkste criteria was dat de influencers ouders waren. De influencers moesten namelijk ouders zijn en uiteraard hun gezin laten zien en betrekken bij de creatie van de content.
INSTAGRAM STORIES
De influencers gebruikten stories om Lilliputiens producten te promoten, maar ook om de gemeenschap aan te moedigen Lilliputiens producten te gebruiken en te testen.
INSTAGRAM POST
De Instagram posts werden gebruikt om een creatieve content voor te stellen om het merk onder de aandacht te brengen en om volgers te betrekken in de comments..
Channels
Let's talk facts
The results
OBJECTIEF
Het doel van de campagne (merkbekendheid) werd bereikt door een indrukwekkend aantal van 544 316 unieke kijkers. Het publiek was dol op de content.
CONTENT
De inhoud die door onze 14 influencers werd voorgesteld, was zeer kwalitatief en mooi. Ze informeerden hun publiek over het product en de voordelen van Lilliputiens voor hun gezin. De selectie van influencers was kwalitatief en relevant voor deze campagne.
KIJKPERCENTAGE
Influencer content was zeer authentiek en van hoge kwaliteit. Het kijkpercentage van de stories (25,8%) is bijna 3x zo hoog als het wereldwijde gemiddelde (7,2%).
ENGAGEMENT PERCENTAGE
De campagne registreerde een betrokkenheid van 6,05%, wat hoger is dan het gemiddelde (2,52%)
The process
How did we do it?
Er waren enkele waves met verschillende activeringen in de loop van het jaar, maar hier zijn de twee belangrijkste waves.
Winter wave: Tijdens deze campagne moesten influencers hun familietradities/rituelen/routines voor de feestdagen delen en deze integreren met Lilliputiens speelgoed. Het integreren van Lilliputiens producten in hun tradities was het extra vleugje magie dat hen onvergetelijke herinneringen garandeerde. De influencers deelden hun eigen tradities met het Lilliputiens product om hun volgers wat inspiratie mee te geven.
Zomer wave: Neem je Lilliputiens overal mee naartoe.
Influencers organiseerden de voorbereiding van het volgende familieavontuur met hun kinderen (van picknick tot volledige reis). Ze betrokken hun kinderen bij het proces en moedigden hen aan om hun eigen spullen in te pakken in een van de Lilliputiens superhelden rugzakken.
Influencers deelden hun avontuurlijke momenten waarbij de kinderen een Lilliputiens SUPER HERO rugzak gebruikten. Vervolgens legden ze de beste momenten vast van het avontuur van hun kinderen die de rugzak overal droegen.
.