Lego
Doelstelling: Bekendheid geven aan het liefdadigheidsproject "Build To Give"
Doelgroep: Ouders van 25-50 jaar
Locatie: België (Wallonië)
Timing: December 2021
Onze Respons
KANALEN
We kozen voor Instagram vanwege de uitgebreide content mogelijkheden (stories, posts, reels) alsook de mogelijkheid om clickable links toe te voegen met call to action om deel te nemen aan de actie voor het goede doel.
INFLUENCERS
Om het Waalse publiek te bereiken, werd er gekozen voor een mix van influenceurs (nano, micro, mid-tiers en macro). Ook hadden we een Brand Ambassador voor de campagne
FORMATEN
INSTAGRAM REELS
Reels werden gebruikt om de interactie en het bouwen van een lego-ster tussen ouders en kinderen te tonen.
INSTAGRAM STORIES
Verhalen waren de beste manier om het project te verduidelijken, om over gehospitaliseerde kinderen te praten en om followers te overtuigen om deel te nemen aan deze campagne.
INSTAGRAM POSTS
Posts werden gebruikt om de eindresultaten van de sterren te tonen en interactie met de followers aan te gaan.
Kanalen
Let's talk facts
Resultaten
DOELSTELLING
Het doel van de campagne (merkbekendheid) werd bereikt door een indrukwekkend aantal van 270K unieke kijkers te bereiken.
HASHTAGS
Door de hashtag #BuildToGive te volgen, speelden veel mensen over de hele wereld het spel mee. Als gevolg daarvan werden meer dan 27K foto's van LEGO sterren op IG gepubliceerd om de campagne te ondersteunen.
REACTIES
Alle influencers krijgen veel reacties op hun posts, vooral in de comments. Followers waren onder de indruk van de campagne en prezen herhaaldelijk de inzet van het merk
LIKES
E.R.
BEREIK
HET PROCES
Hoe hebben we het gedaan?
STERREN IN DE HEMEL
Influencers werden opgeroepen om deel te nemen aan een liefdadigheidsproject in opdracht van LEGO. Een goede daad doen, vooral rond de kerstviering, is iets wat nauw aan het hart ligt bij veel mensen. ‘Build To Give' is een project voor gehospitaliseerde kinderen en het doel was om sterren te maken met LEGO-blokjes. Alle influencers ontvingen thuis een LEGO doos om samen met hun kinderen de mooiste sterren te maken en deze te delen op Instagram alsook het concept uitleggen aan hun followers om hen ervan te overtuigen hetzelfde te doen. Het was een mooie campagne en de vele reacties van de followers van de influencers bewijzen dat ze zich deze campagne en de inzet van LEGO voor het goede doel zullen blijven herinneren.