Kpop Hallyu Event
Het doel van deze campagne is om bekendheid te creëren rond het evenement HallyuTown: K-Pop
DOELSTELLING: Bewustzijn creëren rond het evenement HallyuTown: K-Pop.
TARGET AUDIENCE: M/V 15-30, K-POP-liefhebber, mensen die van Koreaanse producten houden, geïnteresseerd in de Koreaanse cultuur.
LOCATIE : België
TIMING: Juni 2023
FORMATS: IG Reels, IG stories & Tiktok
Our solution
PLATFORMS
We hebben Instagram gebruikt als het belangrijkste platform voor deze campagne omdat de creators zowel stories als reels kunnen tonen. Ook Tiktok werd gebruikt om een belangrijke boodschap over te brengen aan hun community.
3 INFLUENCERS
De belangrijkste criteria voor deze campagne was dat de influencers jonge K-POP-liefhebbers waren die geïnteresseerd waren in de Koreaanse cultuur en dat ze van Koreaanse producten houden.
INSTAGRAM REELS/TIKTOK
De Instagram reels en Tiktok werden gebruikt om een voorproefje van het evenement te tonen en het publiek aan te zetten tot een bezoek achteraf. Ze hebben de sfeer gedeeld en de K-POP en Koreaanse fans gestimuleerd om een meet & greet met hun idolen in te plannen.
INSTAGRAM STORIES
Influencers gebruikten hun stories om het evenement op 17 en 18 juni te promoten. Ze hebben het publiek geïnspireerd om het K-POP evenement te bezoeken en een meet & greet met hun favoriete artiesten in te plannen. Door gebruik te maken van de interactieve functies in de stories konden ze antwoorden op allerlei mogelijk vragen van de volgers. Dit zorgde ervoor dat er de volgende dag meer mensen naar het evenement kwamen.
Channels
Let's talk facts
The results
DOELSTELLING
Het doel van de campagne (bewustzijn creëren rond het Hallyu-evenement: K-POP-muziek) werd bereikt met 45.088 unieke kijkers. Dit toont aan dat het publiek echt geïnteresseerd was en dat de inhoud effectief was voor deze campagne en dit onderwerp.
CONTENT
De inhoud die werd voorgesteld door onze 3 Koreaanse geïnteresseerde influencers was van hoge kwaliteit. Ze konden het creatieve concept goed toepassen en hebben hun creativiteit gebruikt om de boodschap op de juiste manier te verspreiden. De selectie van influencers was kwalitatief en relevant voor deze campagne, ze deden 25 extra verhalen.
VIEW RATE
Het kijkpercentage van de verhalen (18,4%) was bijna twee keer zo hoog als het gemiddelde (7,2%), wat aantoont dat hun publiek zeer geïnteresseerd was in de campagne.
ENGAGEMENT RATE
De campagne registreerde een engagement rate van (5,4%)wat bijna twee keer het landelijk gemiddelde is (2-3%). De ER van de rollen was ongeveer (2,7%) en de ER op de Tiktok was (8,9%) wat het gemiddelde van de campagne sterk verhoogde.
The process
How did we do it?
Voor deze campagne deelden onze influencers hun ervaringen met KPOP en het Hallyu-evenement in Brussel. Voorafgaand aan het evenement hebben ze de lancering gepromoot en het publiek aangemoedigd om het evenement bij te wonen en het (gratis) ticket te kopen. Dit zorgde voor veel verkeer naar de website. Tijdens het evenement konden de deelnemers de Koreaanse tradities ontdekken en genieten van traditionele Koreaanse muziek, Koreaanse eetkraampjes, Koreaanse huidverzorging, etc..
Een van de belangrijkste doelen van deze campagne was niet alleen het promoten van de online shop op Instagram en TikTok, maar ook het delen van de websitelink en informatie over het exclusieve Brusselse evenement met de verschillende doelgroepen.
Aangezien het Hallyu-evenement volledig gratis was en een gratis meet & greet met verschillende artiesten omvatte, konden de influencers het op een eerlijke manier promoten.
Voor dit creatieve concept betrokken de influencers hun community door hen te teasen met Koreaanse huidverzorgingsproducten om het Brussels evenement te introduceren. Vervolgens deelden ze tijdens het evenement de verschillende exclusieve stands (eten, muziek, technologie, huidverzorging, enz) zodat hun publiek deze kon bezoeken.