Huawei

Doelstelling: Awareness verhogen en engagement stimuleren. Het promoten van Huawei accessoires (Freebuds, Watch, etc.) tijdens de lancering door het gebruiksgemak van de Huawei accessoires te integreren in de dagelijkse routine van de influencers.

Target Audience: 18 - 65 jaar die affiniteit vertonen met technologie

Locatie: België

Timing: 21 augustus - 22 maart

 

Onze oplossing

We kozen Instagram en TikTok als platforms vanwege de uitgebreide contentmogelijkheden (stories, posts, reels en video's). Het gebruik van beide platforms was een geweldige kans om een groot aantal mensen te bereiken en echt creatieve content over de producten en het merk te creëren.

INSTAGRAM STORIES

Het meest geschikte formaat om alle informatie & KSP's over het product in detail te delen. Het is een formaat dat het gemakkelijk maakt om content te consumeren en een bericht in enkele seconden te ontvangen. Het is ook een ideaal formaat om te interacteren (polls, vragenboxen, etc.) en een groot aantal mensen te bereiken. Wat perfect was om de KSP's van de producten met het publiek te delen.

INSTAGRAM POSTS

Makkelijke manier om een mooie foto van hen met het Huawei product te delen, makkelijk toegankelijk voor de toekomstige volgers en inclusief een storytelling met wat uitleg erachter bij het onderschrift. 

IG REELS / TIKTOK

Creatieve en vermakelijke manier om te laten zien hoe ze de accessoires van Huawei gebruiken in hun dagelijks leven en tegelijkertijd enkele KSP's te laten zien in video.

Kanalen

Let's talk facts

Resultaten

DOELSTELLING

Het doel van de campagne (merkbekendheid) werd bereikt door een indrukwekkend aantal van 2,3 miljoen unieke kijkers te bereiken. 

INTERACTIES 

Deze campagne registreerde een groot aantal van 5.116 clicks op de merk touchpoints, zoals swipe-ups, @HUAWEIMOBILEBE, etc. met slechts 5 influencers. Dit toont aan dat het publiek geïnteresseerd was in het onderwerp en de inhoud die door de influencers werd gepresenteerd.

CONTENT

De content van de influencers was authentiek en kwalitatief. Het kijkcijfer van de verhalen (14,8%) is dubbel zo hoog als het wereldwijde gemiddelde (7,2%). 

STORY VIEW RATE

14,8%

LIKES

80 834

E.R.

19,5%

BEREIK

2,3M
HET PROCES

Hoe hebben we het gedaan?

We werkten het hele jaar door met verschillende influencers om specifiek Huawei accessoires te promoten om te laten zien hoe ze worden gebruikt in het dagelijks leven. De producten die tijdens deze campagne werden gepromoot waren Huawei merkaccessoires zoals de "Freebuds" oortelefoons of de Huawei Watch GT2 &3 horloges.

De influencers, hier Brand Ambassadors genoemd, promootten de verschillende accessoires op sociale netwerken door middel van lifestyle content (sport, mode, gezondheid). Ze deelden foto's en video's van zichzelf terwijl ze de accessoires gebruikten om hun publiek het gebruik van de producten te tonen, de omvang van de voordelen van dagelijks gebruik op verschillende gebieden (zoals sport, gezondheidsmanagement, slaap, time management, enz.), het gemak waarmee de accessoires zich aanpassen aan elk type levensstijl en ten slotte de schoonheid van de producten die een mooi minimalistisch esthetisch design hebben. 

België

Koningsstraat, 100
1000 Brussel
België

Frankrijk

Efluenz
Pl. du Général de Gaulle, 8
59000 Lille
France