Ici Paris XL

Het doel van deze campagne is om Ici Paris Xl en So Soir onder de aandacht te brengen. Er werd een So Soir Masterclass gecreëerd.

OBJECTIEf: Bewustwording en consideratie

DOELGROEP: 25 - 50 jaar oud, millennial, geïnteresseerd in make-up

LOCATIE: België 

TIMING: december 2022

FORMATS: So Soir Masterclass, Redactionele content, IG post, IG stories

 

Our solution

PLATFORMS (INSTAGRAM & SO SOIR)
De masterclass werd op verschillende platforms getoond: So Soir en Instagram. Het doel van de campagne was tweeledig: Het combineerde native advertising met online advertising.

1 IINFLUENCER (MACRO)
Voor deze masterclass was er maar één influencer. De influencer had haar eigen ervaring met make-up waardoor ze advies kon geven tijdens de masterclass.  Ze postte ook over de masterclass op haar eigen Instagram.


INSTAGRAM POST
De post is permanent en biedt de mogelijkheid om opgeslagen te worden voor later.

INSTAGRAM STORIES
Met stories kun je heel echt en authentiek zijn en kan je ook laten zien wat je in real time doet. Dit was een geweldig format om de live masterclass aan te kondigen en het publiek er ook aan te laten  herinneren.

MASTERCLASS SO SOIR
De masterclass is dynamisch en leerzaam voor de kijkers. Het laat u toe om het merk op de voorgrond te brengen bij de lezers van So Soir magazine en de bezoekers van sosoir.be.

EDITORIAL CONTENT
In de weken voorafgaand aan de masterclass werd redactionele content gecreëerd op verschillende media, wat hielp om het bewustzijn te vergroten.

 

Channels

Let's talk facts

The results

OBJECTIEF
Het doel van de campagne (merkbekendheid) werd bereikt door het bereiken van een indrukwekkend aantal van 67K unieke kijkers en dat alleen met de Influencer's account zonder de pers en de video op de  So Soir's website bijgeteld.

 

PERS RESULTATEN
Voor deze campagne werkte Efluenz samen met So Soir en vooral So Soir Masterclass. So Soir deed daarom  verschillende content rond de Masterclass:

  • Een nieuwe sectie op de website van Soir met "Masterclass"
  • 6 geprinte artikelen (voor, tijdens en na de live)
  • Een On-Top Artikel 
  • 3 online artikelen (voor, tijdens en na de live) => 11K bereik
  • Sociale media posts & stories
  • AD PROMO banners (voor, tijdens en na de live)
  • E-mailing 
  • Masterclass video Live Instagram 
  • Masterclass video replay op de website van Soir

 

Dit bracht meer dan 19 750 unieke views op de Masterclass video in minder dan een maand tijd.

The process

How did we do it?

SO SOIR MASTERCLASS
Online & offline ervaring 

Voor deze campagne was het concept om een So Soir masterclass te organiseren in samenwerking met een visagist en een influencer. Een So Soir masterclass laat toe om het merk op de voorgrond te plaatsen bij de lezers van So Soir magazine en de bezoekers van Sosoir.be. Voorafgaand aan de masterclass werd redactionele content gecreëerd op de netwerken van So Soir om lezers het onderwerp te laten ontdekken dat tijdens de masterclass besproken zal worden.

Tijdens de masterclass leidde een expert van Ici Paris XL de masterclass in samenwerking met de influencer. Het doel was om alle geheimen en trucs van professionele visagisten te laten zien, maar ook die van de influencer. De influencer heeft op sociale media gecommuniceerd over de masterclass en heeft ook  make-up tips&tricks meegeven.

 

België

Koningsstraat, 100
1000 Brussel
België

Frankrijk

Efluenz
Pl. du Général de Gaulle, 8
59000 Lille
France

Contact