Circus Sport - World Cup

Voor deze campagne werkte Efluenz samen met Circus Sport. Met deze influencer campagne wilde Circus haar naamsbekendheid in de sport (niet alleen Casino) vergroten en een groter publiek in Vlaanderen bereiken. Het doel van de campagne was om te communiceren over het WK en dat het #TimeToPlayTogether was!

OBJECTIEF: Zichtbaarheid creëren rond Circus Sport tijdens het WK. Acquisitie, stimuleren van het aantal weddenschappen op de website (traffic).

DOELGROEP: 25 - 55 jaar oud, Macro Influencer Mix, Beroemdheden, TV presentatoren,...

LOCATIE: België

TIMING: november 2022

FORMATS: IG story,  IG Post/Reel

 

Our solution

We hebben Instagram gebruikt als belangrijkste platform voor deze campagne omdat het de interactie met de gemeenschap vergemakkelijkt en door het toevoegen van IG story-functie voor interacties zoals poll, vraag of enquête. De influencer heeft zijn community erbij betrokken wat zal leiden tot meer verkeer naar de website van Circus Sport.


9 INFLUENCERS

Het belangrijkste criterium was dat influencers alleen in België gevestigd en woonachtig mochten zijn. Het tweede belangrijke punt was om influencers te hebben die een zekere bekendheid vertegenwoordigen in het Belgische medialandschap. Een ander criterium was dat de influencer een macro moest zijn met een groot publiek.

FORMATS 

Influencers gebruikten de poll-functies op hun stories om hun publiek te vragen welk type supporter zij waren. En ze nodigden hun publiek uit om naar de Circus-website te gaan en mee te doen aan de wedstrijd.

De Instagram posts werden gebruikt om een creatieve inhoud voor te stellen om het merk onder de aandacht te brengen en om volgers te betrekken in de comments.

 



 

 

Channels

Let's talk facts

The results

OBJECTIEF
Het doel van de campagne (merkbekendheid) werd bereikt door een indrukwekkend aantal van 290.935 unieke kijkers te bereiken. De volgers waren dol op de content.

CONTENT
De door onze 9 influencers voorgestelde inhoud was zeer kwalitatief en mooi.  Ze vroegen hun publiek welk type supporter ze waren. En ze nodigden hun publiek uit om naar de website van Circus te gaan om mee te doen aan de wedstrijd, maar altijd op een zeer creatieve manier.

KIJKPERCENTAGE 
De inhoud van de influencer was zeer authentiek en van hoge kwaliteit. Het kijk percentage van de stories (9,7%) ligt veel hoger dan het wereldwijde gemiddelde (7,2%).

ENGAGEMENT PERCENTAGE 
De campagne registreerde een betrokkenheid van 9,2%, wat hoger is dan het gemiddelde (2,52% voor overheidscampagnes).

The process

How did we do it?

CIRCUS SPORT: TIME TO PLAY TOGETHER !

 

Met deze influencer campagne wilde Circus zijn naamsbekendheid in de sport (niet alleen Casino) vergroten en een groter publiek in Vlaanderen bereiken. Het doel van de campagne was communiceren over het WK en dat was #TimeToPlayTogether !

Voor deze campagne communiceerden de influencers over het WK en de belangrijkste boodschap was #TimeToPlayTogether.

Voor deze campagne deelden ze hun mening aan hun publiek over welke supporter ze waren (er werden verschillende scenario's gepresenteerd).

Hoe werkte de campagne?

  1. Alvorens de inhoud te creëren, moesten ze kiezen tussen welke supporter ze zaten:
    • De supporter die dacht dat België niet uit de groepen zal geraken
    •  De supporter die dacht dat België het kwart zal halen
    • De supporter die dacht dat België de halve finale of zelfs de finale zal halen, of het WK zal winnen.
  2. Nadat ze een type supporter hadden gekozen dat ze wilden zijn, deelden ze het type supporter dat ze waren tijdens het WK. 

Ze prikkelden de nieuwsgierigheid van hun publiek. Ze hadden interactie met hen en vroegen hen wat voor soort supporters zij waren. Tot slot deelden ze de positieve boodschap van tijd om samen te spelen. De influencers hebben verkondigd dat we als Belgen verenigd moeten blijven. Tot slot maakten ze een IG Story waaruit bleek dat ze België tot het einde toe steunden, ongeacht de eindstand, het verlies of de winst.

 

België

Koningsstraat, 100
1000 Brussel
België

Frankrijk

Efluenz
Pl. du Général de Gaulle, 8
59000 Lille
France