BRU/SPADEL

Voor deze campagne is het doel de zichtbaarheid van BRU in Belgische huishoudens te vergroten.

OBJECTIEF: Zichtbaarheid verhogen in Belgische huishoudens

TARGET AUDIENCE: V/M 25-50, Foodies, actieve levensstijl.

LOCATIE: Belgium 

TIMING:  Januari- december 2023

FORMATS:  IG story, IG reel, IG post

Our solution

PLATFORM ( INSTAGRAM )

We kozen voor het platform Instagram vanwege de uitgebreide inhoudsmogelijkheden (stories, posts, reels) en de leeftijdsgroep van het doelpubliek (25 - 50 jaar).

12 IINFLUENCER (MID-TIERS)

Om het publiek uit heel België te bereiken, selecteerden we influencers uit het Franse en Nederlandse deel.

INSTAGRAM RÉEL / POST

De Reels werden gebruikt om creatieve tips en trucs van de influencers te presenteren. Ze voegden een visuele en onderhoudende dimensie toe aan de campagne, trokken de aandacht van de kijkers en versterkten de impact van de boodschappen.

INSTAGRAM STORIES

In de campagne werden Instagram Stories gebruikt als platform om uit te dagen en te betrekken. Ze werden gebruikt om kooktips te delen voor en BRU-water te promoten. Stories werden ook ingezet om activiteiten te benadrukken afhankelijk van de fases en om een authentieke connectie met het publiek te creëren en betrokkenheid te stimuleren.d.

Channels

Let's talk facts

De resultaten

OBJECTIF
Het doel van de campagne werd bereikt door 2 141 519 unieke kijkers te bereiken. Het publiek van de influencers hield van de content.

REACH ON  FOLLOWERS

De content van de influencer was zeer authentiek en van hoge kwaliteit. Het bereik op volgers voor de reels (544,8%) was hoger dan het gemiddelde (20%), wat aantoont dat hun publiek zeer geïnteresseerd was in de campagne en in Spadel/BRU.

CONTENT CREATIVITY

Over het algemeen hebben de influencers het creatieve concept warm omarmd en ernaar gestreefd om content te creëren die aan de verwachtingen voldoet. Dit toont de sterke compatibiliteit tussen de geselecteerde influencers en Spadel/BRU.

REELS REACH ON FOLLOWERS

544,8 %

ENGAGEMENT RATE

2,3 %

REACH

2 141 519
The process

Hoe hebben we dat gedaan?

Gedurende 2023 betrok de BRU-campagne 12 invloedrijke personen om hun boodschap in verschillende fasen te verspreiden. In januari pakten ze het thema 'Van Nul naar Held' aan door menu's te creëren van overgebleven feestmaaltijden om afvalvermindering te bevorderen.

Februari bracht de fase 'Pimp Your BRU Water', waarin invloedrijke personen feestelijke en originele mocktails creëerden. In de derde fase namen twee invloedrijke personen deel aan partner-evenementen waar BRU de officiële sponsor was, en ze genoten van unieke culinaire hoogstandjes.

De zomer richtte zich op buiten gezelligheid met barbecues en seizoensgerechten. De fase 'Pic Nic Near Water' van augustus moedigde het creëren van sfeervolle picknickplekken aan langs het water, met nadruk op lokale en seizoensgebonden producten.

Oktober stond in het teken van het 'Framily Dinner', waarbij vrienden en familie werden uitgenodigd om rond een enorme tafel te verzamelen in samenwerking met BRU. De laatste fase spoorde gemeenschappen aan om deel te nemen aan de jaarafsluitingswedstrijd van BRU, met de kans om een ​​diner van €150 te winnen in partnerrestaurants door een recept te delen en momenten van samenzijn.

 

België

Koningsstraat, 100
1000 Brussel
België

Frankrijk

Efluenz
Pl. du Général de Gaulle, 8
59000 Lille
France

Contact