Aldi Ramadan

Voor deze campagne is het doel om de naamsbekendheid van Aldi vergroten en het creëren van Love & Likeability op IG.en Tiktok.

DOELSTELLING: De naamsbekendheid van Aldi vergroten en het creëren van Love & Likeability op IG & Tiktok.

TARGET AUDIENCE: M/V 18-50, Familie, Millennials 18-30, Moslims die geïnteresseerd zijn in het consumeren van Aldi-producten tijdens de Ramadan. NL/FR

LOCATIE : België

TIMING: Maart - April   2023

FORMATS: IG Reels, IG stories & Tiktok

Our solution

PLATFORMS
We hebben Instagram gebruikt als het belangrijkste platform voor deze campagne omdat de creators zowel stories als reels kunnen tonen. Ook Tiktok werd gebruikt om een belangrijke boodschap over te brengen aan hun community.

5 INFLUENCERS
De belangrijkste criteria voor deze campagne was dat de influencers jonge moslimvolwassenen waren die de ramadan als een belangrijke traditie zien, dit graag met hun vrienden en familie wilden vieren. Daarnaast moesten ze geïnteresseerd zijn in het consumeren van Aldi-producten tijdens de ramadan.

INSTAGRAM REELS / TIKTOK
Instagram Reels en TikTok werden gebruikt om het publiek te inspireren en de speciale momenten die worden gedeeld met hun dierbaren in de kijker te zetten.

INSTAGRAM STORIES
Influencers gebruikten hun stories om het publiek uit te nodigen deel te nemen aan deze ervaring met Aldi en het proces van boodschappen doen te delen. Terwijl ze de interactieve functies in stories gebruikten, konden ze het publiek vragen hoe zij de ramadan hadden gevierd en hun gevoelens over de heilige maand uiten.

 

Channels

Let's talk facts

The results

DOELSTELLING
Het doel van de campagne (de naamsbekendheid van Aldi tijdens de ramadan vergroten en love & likeability creeëren op IG & Tiktok) werd gehaald door 111 033 unieke kijkers te bereiken. Dit laat zien dat het publiek enthousiast was en hield van de gemaakte content. 

CONTENT
De inhoud die door onze 5 Ramadan geïnspireerde influencers werd voorgesteld, was van hoge kwaliteit. Ze konden het creatieve concept goed toepassen en hebben hun creativiteit gebruikt om de boodschap op de juiste manier te verspreiden. De selectie van influencers was kwalitatief en relevant voor deze campagne, ze deden 8 extra stories.

 VIEW RATE 
Het kijkpercentage van de stories (15,4%) was 2 keer hoger dan het gemiddelde (7,2%), wat aantoont dat hun publiek erg geïnteresseerd was in de campagne en in de producten van Aldi.

ENGAGEMENT RATE 
De campagne registreerde een engagement rate van 2,9%, wat op het landelijk gemiddelde ligt (2-3%). De ER van de Reels was ongeveer 2,2% en de ER op Tiktok was (3,7%).

 

The process

How did we do it?

Onze influencers deelden het proces van het vieren van de Ramadan en alle verschillende momenten rondom deze gebeurtenis. Ze nodigden hun gemeenschap uit om de Ramadan te vieren, van elkaars culturele tradities te leren en heerlijke en innovatieve gerechten te maken die de essentie van deze speciale tijd vastleggen. 

De influencers deelde de voorbereiding van het Ramadan-diner met hun volgers door middel van verschillende dingen te delen. Zoals boodschappen doen, koken en uiteindelijk het delen van een gezellige tijd met hun geliefden. Het doen van deze campagne was om te laten zien dat Aldi exclusieve Hallal producten aanbiedt. 

Voor dit creatieve concept hebben de influencers hun community aangemoedigd om Aldi te bezoeken en deze positieve ervaring te delen. Het doen was om de betrokken vor Aldi-producten in de moslimgemeenschap te vergroten. 

België

Koningsstraat, 100
1000 Brussel
België

Frankrijk

Efluenz
Pl. du Général de Gaulle, 8
59000 Lille
France

Contact